Onnesta ikävään

Syy miksi en ole tänne kirjoittanut niin pitkään aikaan on isäni kuolema.

Kuolema joka oli odotettavissa, mutta tapahtui kuitenkin yllättäen. Tähän asiaan suhtauduin niin, että kun isälleni todettiin vuosi sitten keuhkosyöpä, itkin. Kun mentiin aina vaan huonompaan suuntaan pääni kieltäytyi uskomasta asiaa ja koko isän sairauden ajan ajattelin vain, että tämä kaikki on ohimenevää.. Olin viimeiset kuukaudet pois vanhempieni luota, koska jollain tavalla suojelin itseäni murtumiseltä, siltä pahalta ololta jonka kohtasin 25.11...

Kaikki tämä oli niin epäreilua ja utopistista, että MUN isä oli kuollut! Olin niin vihainen kaikille ihmisille, kun ketään mutta ei oltu viety muilta vaan mun isäni oltiin viety multa! Vieläkin mietin, ettei se voi olla totta!

Olen ollut aika rankalla polulla ja isä on aina mut vetänyt sieltä pois, keinoja kaihtamatta, silti rakkaudella.

 Mun isä oli pohjanmaalta kotoisin ja jutut ja tavat olivat myös sen laiset. Kova ja karski kilen käyttö ja tapa kertoa tarinoita puistattivat monia, mutta aina mietin, että on hienoa, että joku ihminen jaksoi aina olla vaan oma itsensä.

Sua ootin joka päivä, huoneen ikkunasta vilkuilin, milloin näkyy se suuri valkoinen joka sut kotiin kiidättää.
Syliin pääsin sun ja elimme aina hetken sen, iloiten.
Kun sun oli aika taas mennä jäin sua oottamaan.
Kun pituutta tuli ja sydän kovettui, et ollut enään mun vaan se vieras joka kotiin saapui ja sanoi,
näin teet ei mun mieli muutu jos sen teet ei multa keinoja puutu, oi lapsi kulta sut tuun hakeen, kierrän kivet ja kannot sen tuut vielä näkeen.
Sen teit, sait mut pois, mun sydän suli ja mieli vaikeroi, oi jos mun oisit antanut mennä vaan en ois sua enää päässyt katsomaan.
Vuodet vieri sun ystäväks muutuin, ymmärsin, vain harvoin suutuin. Oi jos isä saisit tietää tään oot mun laupias samarialainen joka näytin oikean tien pään. On mulla nyt lasta monta ja rakkautta rakajatonta.
Nyt sua ootan, ikkunasta vahtaan, oi jos sut näkisin vielä, tulisin vastaan!
- Isälle, tyttäresi

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kahvan kanssa venyy ja paukkuu!

Vähiin käy ennen kuin loppuu

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa