Mörköjä ja meitä

Meidän perhe on valvonut nyt kaksi yötä lähes kokonaan, Pertun ja Pepin yöllisten pelkojen takia... Molemmat on ruvenneet pelkäämään enemmän kun ovat päässeet samaan huoneeseen.... Hirvee huuto että pelottaa ja sitten herää Essi itkemään, sen jälkeen minä seison siellä huoneessa ja valitan miksi eivät nuku! Yritän selittää asian, laitan valot päälle, selitän myös sen ettei meidän sänkyyn pääse, koska ovat muuttaneet sinne aina öisin ja nyt sen on loputtava! Sitten menee taas 10-15 min. kun kaikki alkaa alusta, lapset itkee, minä itken ja T on raivon partaalla (T:lle tulee helposti migreeni jos nukkuu vähän kuten sen 2-3 tuntia) Kello on NELJÄ aamulla kun koko perhe nukkuu!
Tänään Peppi meinasi myöhästyä päiväkodin kirjasto matkalta, koska herättiin lopen uupuneina klo 8.... En tiedä mikä neuvoksi, selittelyt ei auta, valot ei auta, lahjonta ja kiristys ei auta... MUTTA mä en enää nuku 3 ihmisen kanssa samassa sängyssä! Olen henk.koht sitä mieltä kun ollaan jo 5- ja 7-vuotiaat niin pitäisi pystyä nukkumaan omassa sängyssä. Joku varmaan kauhistuneena ajattelee, että oon ihan natsi, mutta vaikka oon suurpiirteinen mulla on tietyt odotukset ja "kasvatukselliset" normit joita lapset noudattaa, kotitehtävät, ruoka, ja uni, ne on mun milestä ne peruskivet kun ollaan kouluikäisiä, Pepiltä vaadin enemmäm leikkiä/kavereiden kanssa oloa kuin netissä ja tv:n edessä notkumista!
Oonko niin kamala äiti jos en nyt anna näissä periksi??
Se olisi kiva olla oman miehen vieressä EDES öisin kun muuten koko "vapaa-ajan" täyttää lapset. Me ei juurikaan käydä missään, lapst ei käy yökyläilemässä juurikaan.

No se siitä paasaamisesta, tämäkin on varmaan "jokin vaihe"......

Eilen oli Essin neuvola ja hienosti meni kaikki :) Tyttö kasvaa ja on eloisa, puhetta tulee :)

Neuvolan jälkeen suunnistettiin Myllyyn

Essi sai kaupan jälkeen jätkin, T:n kanssa söivät puokkiin :)

Ja mä kävin hakemassa tän vuoden (ensimmäiset) aurinkolasit :) Mulla ei oo ikinä ollu ton mallisia mut täytyy sanoa et sopii!


Lisäksi ostin herneenverso purkin ja ai että oli hyvää salaatissa! Jopa Lilli yritti sitä maistella :D

Lisäksi toin vähän kevättä keittiöön ;)




Himoitsin myös tennareita (halvimmat mahdolliset tietty kun en vaan raaski itteeni upottaa 70e PELKKIIN KENKIIN, kun laukku pysyy just ja just kasassa niin sekin pitäis hankkia... MUTTA kumpi väri??? Noi pinkit on vaa jotenki NIIN ihanan väriset :)


Eipä mulla muuta kun yritetäänhän kaikki jaksaa ja antaa kaikkien kukkien kukkia vaan <3 :D


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kahvan kanssa venyy ja paukkuu!

Vähiin käy ennen kuin loppuu

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa